Pidin kovasti Stieg Larssonin millenium-trilogiasta. Pidin erityisesti siitä, että juonen kuvailu oli äärimmäisen koukuttavaa/jännittävää, henkilöhahmot…

Kysytty

Pidin kovasti Stieg Larssonin millenium-trilogiasta. Pidin erityisesti siitä, että juonen kuvailu oli äärimmäisen koukuttavaa/jännittävää, henkilöhahmot syvällisiä - heidän ajatustensa ja tunteidensa kuvailu aidon tuntuista sekä monipuolista. Lisäksi, vaikka kyseessä oli rikosromaani - kirjaan sisältyi myös selkeästi muita teemoja/ulottuvuuksia rikosselvittelyn lisäksi.

Olisiko muita vastaavanlaisia kirjoja ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Stieg Larssonin Millennium-trilogia jatkuu David Lagercrantzin kirjoittamana. Larssonin perikunta ja kustannusyhtiö Norstedt valitsivat Lagercrantzin kirjoittamaan jatkoa suositulle trilogialle. Osat 4-6 ovat nimeltään Se mikä ei tapa, Tyttö joka etsi varjoaan ja Tyttö joka eli kahdesti.

Pohjoismaiselle dekkarille on tyypillistä erilaisten yhteiskunnallisten aiheiden käsittely rikostutkinnan rinnalla. Kirjoittajia on paljon, tässä muutama kollegan suosittelema: Henning Mankell, Leif GW Persson, Jens Lapidus.

Jännitävää luettavaa voi etsiä lisää Suomen dekkariseuran sivuilta. Sieltä löytyy linkkejä mm. jännityskirjallisuutta käsitteleviin kirjallisuusblogeihin http://dekkariseura.fi/Myös Dekkarinetistä voi etsiä lisää luettavaa http://dekkarinetti.tornio.fi/.