Pidän vanhahtavasta kerrontatyylistä (Bronte, Edgar Allan Poe jne). Rakastin aikoinani Jalna-sarjaa ja sen ajankuvaa kaikessa viattomuudessaan. Herkkänä…

Kysytty

Pidän vanhahtavasta kerrontatyylistä (Bronte, Edgar Allan Poe jne). Rakastin aikoinani Jalna-sarjaa ja sen ajankuvaa kaikessa viattomuudessaan. Herkkänä ihmisenä inhoan kuvauksia huumeista, väkivallasta ja seksistä. Ihailen vanhoja elokuvia ja menneen ajan kirjallisuutta, jossa rikoksilla ei mässäillä.
Haluaisin löytää uutta, koukuttavaa lukemista. Mahdollisesti vaikka kokonaisen sarjan. Haluan ostaa lukemani kirjat itselleni, joten vaatimuksena on myös se, että kirjoja olisi saatavilla uutena. Dumas, Brontet ym. klassikot luettu, joten onkohan joku nykykirjailija rakastamani tyylin edustaja?

Vastaus

Vastattu

Tässä muutamia ehdotuksia:

  • Antell, Ann-Christin: Puuvillatehdas-sarja
  • Baldini: Uuden ajan opettaja
  • Bradley, Alan: Flavia de Luce -sarja
  • Fellowes, Julian: Snobit
  • Fellowes, Jessica: Mitford-sarja
  • Ishiguro: Pitkän päivän ilta
  • Kawakami, Hiroko: Sensein salkku
  • Jones, Sadie: Kutsumattomat vieraat
  • Medberg, Sara: Kultaportin kaunottaret & muu tuotanto
  • Penny, Louise: Three Pines -sarja
  • Saisio, Pirkko: Passio

Lisää lukuvinkkejä voi kysyä kirjaston Lukuopas-palvelun kautta. Lukuopas tekee asiakkaan toiveiden mukaan räätälöityjä kirjalistoja. Tarkemmat tiedot palvelusta löytyvät verkkosivuiltamme: https://www.kajaani.fi/kirjasto/lukuopas/