Yritän selvittää sellaisten teosten nimiä, jotka olen jo ehtinyt unohtaa.

Kysytty

Pidän listaa lukemistani kirjoistani, ja yritän selvittää sellaisten teosten nimiä, jotka olen jo ehtinyt unohtaa. Kerron tässä alla muutamia yksityiskohtia eräästä lastenkirjasta ja kysynkin: mikä on kyseisen kirjan nimi ja kuka on sen kirjoittanut?
Kirjan päähenkilönä on alle 15-vuotias (todennäköisesti 10 vuotta vanha) poika, jonka isä on jonkin sortin kahviexpertti. Poika menee isänsä kanssa johonkin hotelliin ja tutustuu siellä hotellin omistajan tyttäreen.
Samaan aikaan hotelliin saapuu suuren hotelliketjun (?) omistajaperhe, jonka tarkoituksena on ostaa tämä hotelli. Kirjan lopussa tytön äiti kuitenkin saapuu kaukaa ulkomailta ja estää hotellin myymisen.
Ei ehkä kovin selkeästi selitetty, mutta tuon enempää en osaa kertoa varmasti. Kirjan nimi oli omasta mielestäni "Tähtihotelli" tai jotain sinne päin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä taitaa olla Tittamari Marttisen kirjoittama Hotelli Pyrstötähti (Itupiikki, 2008).

https://www.kirjasampo.fi/fi/kulsa/saha3%253Au12717d78-69a7-40fe-b240-42222f4158f1