Pidän kovasti Sebastian Bergmanista (Hjort&Rosenfelt), Cormoran Stirikestä (Robert Galbraith) Carl Morckista (Jussi Adler-Olsen) Danny Katz (Carl-Johan…

Kysytty

Pidän kovasti Sebastian Bergmanista (Hjort&Rosenfelt),
Cormoran Stirikestä (Robert Galbraith) Carl Morckista (Jussi Adler-Olsen) Danny Katz (Carl-Johan Vallgren), Mia Gruger (Samuel Bjorck)
vieläkö löytyisi dekkarisarjoja, jossa omalaatuinen päähenkilö
kamppailee elämän- ja ongelmiensa kanssa, mutta loistaa töissä ja ratkaisee kaikki rikokset. :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jännityskirjoista löytyykin aika monia omituisia, erityisiä ja erikoisia etsiviä.
Löysimme työkavereiden yhteismuistelulla ainakin seuraavat ongelmaiset:
Ann Cleevesin Vera Stanhope
Peter Robinsonin Allan Banks
Doris Gerken Bella Block
Lars Kepplerin Joona Linna
David Lagercratzin Lisbet Salander
Carlos Ruiz Zafónin David Martin
Leif G. W. Persson Lars Martin Johansson
Stieg Larssonin Mikael Blomkvist

Ihan erilailla omituinen on pikku-etsivä Flavia de Luce Alan Bradleyn kirjoissa.