Pidän kovasti ns.historiallisista romaaneista. Olen nyt lukenut Kaari Utriot ja Kristiina Vuoren romaanit. Millä hakusanoilla löytäisin muita näiden kaltaisia…

Kysytty

Pidän kovasti ns. historiallisista romaaneista. Olen nyt lukenut Kaari Utriot ja Kristiina Vuoren romaanit. Millä hakusanoilla löytäisin muita näiden kaltaisia romaaneja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Asiasanat "historialliset romaanit", historialliset rakkausromaanit" ja "aikakausiromaanit" esiintyvät usein etsimäsi kaltaisten romaanien hakusanavalikoimassa. Muutoin asiasanat liittyvät kirjojen aiheeseen eivätkä juurikaan aikakauteen.
Oletko tutustunut Paula Havasteen, Milja Kauniston, Anneli Kannon, Raija Orasen, Lucinda Rileyn tai Kate Mortonin romaaneihin? Niissäkin on historiaa ja ihmissuhteita.

1 ääntä

Kommentit

Vanhempia sellaisia: Samuel Shellabarger: Loistava Orsini; Kultaa ja kuolema, Kuninkaan kavaljeeri.
Anya Seton: Turkoosi,; Katherine; Pirunpyörre; Jumalan oma maa; Vihreä hämärä.
Jan Westcott: Armollinen kuningatar.
Entäs Aleksandre Dumas? Kolmen muskettisoturin ja sen jatkojen lisäksi on koko valtava sarja, joka alkaa teoksella Pariisin verihäät. Sarja voi tosin olla hiukan vaikeasti saatavissa, koska siitä on useita erilaisia painoksia, ehkä erilaisia käännöksiäkin. Mahtava lukukokemus kuitenkin, järeämpää tavaraa tosin kuin joku Oranen tai Utrio.

Ei pidä unohtaa Johanna Valkamaa, joka kirjoittaa historiallisia romaaneja esimerkiksi rauta-aikaan ja renesanssiin sijoittuen. Mielestäni hyvin samaa tyyliä kuin Utriolla ja Vuorella.