Pidän kovasti Kjell Westön kirjoittamista romaaneista. Olisiko jotakin samantyylistä kirjallisuutta tai muuta vastaavaa lukemista, joka voisi sopia minulle,…

Kysytty

Pidän kovasti Kjell Westön kirjoittamista romaaneista. Olisiko jotakin samantyylistä kirjallisuutta tai muuta vastaavaa lukemista, joka voisi sopia minulle, kun pidän Westöstä ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suosittelemista helpottaisi, jos kertoisit hieman, mikä Westön kirjoissa erityisesti vetoaa. Onko se kerronta, historia-aiheet, Helsinki-kuvaus, suomenruotsalaisuus vai kaikki nämä yhdessä. Ymmärrettävää tietenkin on, ettei mieltymyksiä ole aina helppo eritellä, vaan kyse on kokonaisuudesta. Tähän listaan on kerätty sekä omiani että kollegoiden vinkkejä kotimaisen kirjallisuuden saralta. Samankaltaisia ne eivät Westön teosten kanssa arvatenkaan ole, mutta toivottavasti silti tutustumisenarvoisia.

Osassa on mainittu vain kirjailija, osassa myös tietty teos. Jos katsot kirjojen tietoja esimerkiksi Helmet-aineistohausta, voit asiasanoista päätellä, onko kirjan aihepiiri kiinnostava.

Andersson Claes: Oton elämä (ja sen jatko-osat)
Fagerholm Monika: esim. Ihanat naiset rannalla
Sandström Peter
Teir Philip
Haahtela Joel
Sund Lars: Colorado Avenue (ja sen jatko-osat)
Jalonen Olli
Koskinen Juha-Pekka: Kuinka sydän pysäytetään : romaani rakkaudesta ja sodasta
Mazzarella Merete: Alma : edelläkävijän tarina
Ehrnrooth Karin: Vinoon varttunut tyttö
Konstig Joonas: Vaaran vuodet
Parkkinen Leena: Sinun jälkeesi, Max
Lundberg Ulla-Lena: Jää, Marsipaanisotilas
Vimma Tuomas