Perustimme työkavereiden kanssa kirjallisuuspiirin. Nyt etsimme luettavaksi ukranalaisen kirjailijan kirjaa. Toivottavaa olisi, että kirjailija olisi nuorempi…

Kysytty

Hei!

Perustimme työkavereiden kanssa kirjallisuuspiirin. Nyt etsimme luettavaksi ukranalaisen kirjailijan kirjaa. Toivottavaa olisi, että kirjailija olisi nuorempi kuin Gogol, jotta kirjan avulla pääsisi kurkistamaan nykyukranalaisten elämään. Löytyykö kirjailijaa, jonka kirjoja olisi suomennettu.

Kiitos etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ukrainalaista kaunokirjallisuutta on suomennettu varsin vähän.

Kirjallisuuspalvelu Kirjasammossa on lista ukrainalaisesta kirjallisuudesta.

Ukrainalaista kirjallisuutta

Myös Helmet-kirjastojen palvelusivustolle on koottu lista, jossa on suomenkielistä, alun perin ukrainan kielellä kirjoitettua kaunokirjallisuutta tai Ukrainasta kertovaa kauno- tai tietokirjallisuutta. Tästä listasta voit myös helposti tarkistaa teosten saatavuuden Helmet-kirjallisuudessa.

Ukraina kirjallisuudessa

Toivottavasti näistä listoista löytyy sopiva teos kirjallisuuspiiriinne.