Pentti Saaritsan runo "Pientä ja hidasta" - missä kokoelmassa ilmestynyt? Joskus ennen vuotta 2000. "Pientä ja hidasta on kaikki maailman työ Sininen ja vihreä…

Kysytty

Pentti Saaritsan runo "Pientä ja hidasta"
- missä kokoelmassa ilmestynyt?

Joskus ennen vuotta 2000.

"Pientä ja hidasta
on kaikki maailman työ
Sininen ja vihreä tuli maapallosta
ilman ihmistäkin, ja ihmisen myötä
se hitaasti vaihtaa väriään.

Me etenemme, me jätämme jälkiä. - -"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pentti Saaritsan runo Pientä ja hidasta on julkaistu alunperin kokoelmassa Tritonus vuonna 1976 (Kirjayhtymä).

Lisäksi runo on julkaistu kokoelmassa Saaritsa: Runoja 1965-1982, Kirjayhtymä, 1983.