Pentti Haanpäästä on monessa kirjastossa muotokuva seinällä, korkeus n. puoli metriä. Se on lasilla varustettu värillinen painokuva jonkun suomalaisen…

Kysytty

Pentti Haanpäästä on monessa kirjastossa muotokuva seinällä, korkeus n. puoli metriä. Se on lasilla varustettu värillinen painokuva jonkun suomalaisen taiteilijan maalauksesta, joka on tehty musta-valkoisesta valokuvasta. Sitä myi Kirjastopalvelu aikoinaan kirjastoille. Muistan nähneeni sellaisen myös mm. Oulun Kaupunginkirjastossa vielä suurempana. Myös Teuvo Pakkalasta olen nähnyt vastaavan. Kysyn, onko jostain saatavana vielä Haanpään kuvaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Piippolassa on Pentti Haanpään museossa kopio Wäinö Kunnaksen maalaamasta muotokuvasta. Siinä on päiväys 6.XII. 27. Alkuperäinen taulu on Otavan hallussa.