Pekka Strengin & Olympia Orkesterin Unen maa albumilla on Suruperhonen ja Sinä Aamuna nimiset kappaleet, joiden sanoitukset ovat Arja Kanervan käsialaa. Onko…

Kysytty

Pekka Strengin & Olympia Orkesterin Unen maa albumilla on Suruperhonen ja Sinä Aamuna nimiset kappaleet, joiden sanoitukset ovat Arja Kanervan käsialaa. Onko kyseisiä tekstejä julkaistu ennen levytettyjä versioita painetussa muodossa tms?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Arja Kanervalta ei ole julkaistu runokokoelmia, emmekä löytäneet mainintaa siitä, että runoja olisi julkaistu esimerkiksi jossakin lehdessä. Mikäli kysyjää kiinnostaa, miten tekstit ovat päätyneet Strengin levytykseen, Kanerva on Helsingin Sanomien haastattelussa 10.10.2015 kertonut tutustuneensa Strengiin 1960-luvulla Ylioppilasteatterissa ja antaneensa tälle runojaan sävellettäviksi.

Helsingin Sanomien haastatteluun pääset oheisesta linkistä:
https://www.hs.fi/ihmiset/art-2000002858559.html

1 ääntä

Kommentit

Hyvin vastattu, kiitos siitä! Näitä tekstejä ei ainakaan toistaiseksi ole julkaistu missään painettuina. Ystävällisin terveisin Arja Kanerva

Tiedoksi, että runoni Suruperhonen ja Sinä aamuna on nyt julkaistu Ilppo Aaltosen ja minun yhteisessä runokirjassa Menneet tulevat. Kirja ilmestyi joulukuussa 2020, ja sen on kustantanut Kustannus Kimara/ Lounais-Hämeen Kotiseutuyhdistys ry. Terveisin Arja Kanerva