Pari edellisenä syksynä säilöessäni suurta kurpitsasatoa olen tehnyt "englantilaista kurpitsamarmeladia", jonka ohjeen löysin säilöntäkirjasta, joka kuuluu…

Kysytty

Pari edellisenä syksynä säilöessäni suurta kurpitsasatoa olen tehnyt "englantilaista kurpitsamarmeladia", jonka ohjeen löysin säilöntäkirjasta, joka kuuluu tammi-sarjaan (pienehköjä kirjoja, valkoiset kannet, ehkä 70-luvulta). Nyt kuitenkin olen hukannut ohjeen ja kirjaa en löydä kirjastosta. Virkailija epäilee, että se on poistettu. Kirjan tarkkaa nimeä en muista!
Kirjan ohje poikkeaa muista marmeladi/hillo-ohjeista siinä, että ensin kurpitsa - sokeri - sitruuna - seosta keitetään tavalliseen tapaan ja sitten seoksen annetaan seistä monta päivää kunnes taas keitetään (tarkkaan en muista....) jne.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysymäsi kurpitsamarmeladin resepti löytyy kirjasta: Kerstin Henriksson: Säilö kesä purkkiin, Tammi 1973. Kirja löytyy mm. Hämeenlinnan kaupunginkirjaston ja Varastokirjaston kokoelmista.