Paljonko Suomessa myydään kiukaita vuodessa? Löytyykö jostain statistiikkaa myyntitilastoista?

Kysytty

Paljonko Suomessa myydään kiukaita vuodessa? Löytyykö jostain statistiikkaa myyntitilastoista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomessa myydään kiukaita n. 135000 -145000 kpl / vuosi. Sähkölämmitteisten kiukaiden osuus on 55-60%, loput tietenkin puulämmitteisiä. Määrät- ja prosentit vaihtelevat vuosittain riippuen rakentamisen volyymistä ja talouden kehityksestä.

Lähde: Harvia Oy:n myynti- ja markkinointijohtaja Kullervo Harvia

http://www.harvia.fi/