Paljonko lasten kirjoja on ilmestynyt lähivuosina/ ilmestyy n. vuodessa Suomessa? Riittää arvioitu määrä vastaukseksi, esim. vuosilta 2018-2019.

Kysytty

Paljonko lasten kirjoja on ilmestynyt lähivuosina/ ilmestyy n. vuodessa Suomessa? Riittää arvioitu määrä vastaukseksi, esim. vuosilta 2018-2019.

Vastaus

Vastattu

Vuonna 2018 ilmestyneet lasten- ja nuortenkirjat:

Kotimaiset lastenkirjat 311

Kotimaiset nuortenkirjat 87

Käännetyt lastenkirjat 413

Käännetyt nuortenkirjat 147  yht. 958

Tiedot löytyvät Suomen Kustannusyhdistyksen tilastoista. Viime vuoden tilastotietoja ei vielä ole saatavilla.