Paljonko kirjastot käyttävät aineistoihin vuosittain rahaa?

Kysytty

Paljonko kirjastot käyttävät aineistoihin vuosittain rahaa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Opetusministeriö kerää vuosittain kirjastojen tilastoja. Sieltä selviää myös aineistokulut.

https://tilastot.kirjastot.fi/

Valitsemalla kaikki kunnat ja rajaamalla vuodeksi 2020 ja valitsemalla tilastoksi Talous ->Toimintakulut tilastovuonna -> Kirjastoaineistokulut saa kaikkien Suomen kuntien aineistokulut/vuosi.

Esimerkiksi Turku käytti vuonna 2020  1 111 116 € aineistokuluihin.