Palautin varaamani kirjan lainaamatta sitä. Se näkyy tiedoissani yhä varauksena.

Kysytty

Palautin varaamani kirjan lainaamatta sitä. Se näkyy tiedoissani yhä varauksena. Voinko olla varma että kirja kirjataan palautuneeksi ennen määräpäivää, vai onko sakko odotettavissa?

Vastaus

Vastattu

Sinun kannattaa otta yhteyttä suoraan siihen kirjastoon, johon palautit kirjan.

Kuulostaa siltä, että kirjan lainaus ei ole onnistunut eli palautettu kirja on jälleen sinulle varattuna.

Kannattaa pyytää, että varaus perutaan, jotta siitä ei mene sinulta turhaan maksua.