Pääseekö kirjastokortin avulla jotenkin käyttämään maksullista The Chicago Manual of Style Online-tietokantaa?

Kysytty

Pääseekö kirjastokortin avulla jotenkin käyttämään maksullista The Chicago Manual of Style Online-tietokantaa ja jos ei pääse kotoa niin onko se kirjastojen koneilla mahdollista? (Ja ehdotan samalla, että harkitsisitte sen lisäämistä kirjaston asiakkaiden käyttöön, mikäli näin ei ollut. Kysymyksessä on kuitenkin arvovaltainen perusteos, mitä korrektin amerikanenglannin kirjoittamiseen tulee.)

Vastaus

Vastattu

Valitettavasti Helmet kirjastoilla tuo tietokanta ei ole käytössä. Välitän hankintaehdotuksesi eteenpäin.

Helmet hankintaehdotuksia voi tehdä myös itse. https://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Hankintaehdotus

Onneksi Helsingin Yliopiston kirjasto on hankkinut käyttöoikeudet tietokantaan eli heidän kirjastokortillaan käyttö onnistunee. https://www2.helsinki.fi/fi/uutiset/helsingin-yliopiston-kirjasto/kirjoittamisen-ja-tyylin-opas-the-chicago-manual-of-style-online-yliopistolaisten-kaytettavissa