Pääseekö Jyväskylän kaupungin kirjastossa tai kirjaston kautta lukemaan/selaamaan vanhoja lehtiä esim. 1950-luvulta? Hiusalan lehdet tulisivat kyseeseen tai…

Kysytty

Hei,
Pääseekö Jyväskylän kaupungin kirjastossa tai kirjaston kautta lukemaan/selaamaan vanhoja lehtiä esim. 1950-luvulta? Hiusalan lehdet tulisivat kyseeseen tai naistenlehdet.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jyväskylän kaupunginkirjaston kokoelmissa on joitakin 1950-luvun aikakauslehtiä kuten Kansan kuvalehti, Suomen kuvalehti ja Kotiliesi. Jyväskylän yliopiston kirjasto on kaikille avoin kirjasto, josta saat lukusalilainaan 1950-luvulla ilmestyneen hiusalan julkaisun Kähertäjä sekä naistenlehtiä esim. Hopeapeili, Eeva. Yliopiston kirjaston osoite- ja yhteystiedot löydät täältä https://kirjasto.jyu.fi/