Otsikko
Pääministeri Kalevi Sorsa taisi taannoin Pori Jazzissa antaa lahjaksi Miles Davis'ille tuulipuvun. (!!!) Presidentti Mauno Koivisto ja rouva Tellervo Koivisto…

Kysytty

Pääministeri Kalevi Sorsa taisi taannoin Pori Jazzissa antaa lahjaksi Miles Davis'ille tuulipuvun. (!!!)
Presidentti Mauno Koivisto ja rouva Tellervo Koivisto risteilivät Stevie Ray Vaughan'in kanssa 1985. Saiko presidentti lahjaksi kitaravirtuoosin hatun ? Hatara muistikuva tuosta, mutta en löydä mistään mitään mainintaa asiasta. Lienkö unta nähnyt ? Ja jos asia onkin oikeasti tapahtunut, niin onko hattu tallessa ehkäpä presidentin jäämistössä ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hei!

Maunon ja Stevien tapaamisesta löytyy jonkin verran mainintoja sanomalehtien digiversioissa, mutta aika monet ovat valitettavasti maksumuurin takana. Hatun lahjoittamisesta en löytänyt tietoa verkkolähteistä, en suomeksi enkä englanniksi.

Etsin tietoa heidän tapaamisestaan lisäksi seuraavista kirjoista, mutta tuloksetta; Lindblom: Merkillinen Mauno, Mattsson: Tellervo Koivisto, Nars: Mauno.

Tuskinpa Mauno Koiviston jäämistöön pääsee mitenkään julkisia kanavia pitkin tutustumaan, joten mahdotonta sanoa sisältyykö Stevien hattu hänen omaisuuteensa.

1 ääntä

Kommentit

Varma muistikuva, että tv-uutisissa oli juttu siitä hatun lahjoittamisesta.