Ovatko partisiipit adjektiiveja?

Kysytty

ovatko partisiipit adjektiiveja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Partisiipit ovat verbin infiniittisiä muotoja eli nominaalimuotoja. Ne ovat verbimuotoja, jotka taipuvat kuin nominit eli luvussa ja sijassa. Iso Suomen kielioppi löytyy verkosta, siellä kerrotaan infiniittisyydestä, https://kaino.kotus.fi/visk/sisallys.php?p=490

1 ääntä

Kommentit

Partisiipit ovat verbien muotoja, mutta:
"Partisiipit ovat luonteeltaan adjektiivisia, ja niitä käytetään samoina lauseenjäseninä kuin varsinaisia adjektiiveja."