Ovatko Mars-suklaapatukat jotenkin erilaisia Kreikassa kuin Suomessa? Ovatko kenties makeampia? Muistelen joskus 90-luvulla erään koulukaverini sanoneen, että…

Kysytty

Ovatko Mars-suklaapatukat jotenkin erilaisia Kreikassa kuin Suomessa? Ovatko kenties makeampia? Muistelen joskus 90-luvulla erään koulukaverini sanoneen, että ne ovat siellä parempia. Joitakin vuosia sitten luin uutisen, jossa kerrottiin, että Suomessa myytävässä Fantassa olisi vähemmän sokeria kuin Italiassa myytävässä ja tämä johtuu makutottumuksista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Wikipedia-artikkelin mukaan Mars-suklaapatukoiden  koostumus on hieman erilainen eri mantereilla. Artikkeli ei kylläkään kertonut eroista Euroopan eri maiden välillä:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mars-patukka

Helsingin Sanomat taas uutisoi (15.10.2017) Fantan olevan koostumukseltaan erilainen eri maissa: Suomessa myytävässä  Fantassa on vähemmän appelsiinimehua kuin Italiassa myytävässä:

https://www.hs.fi/talous/art-2000005409866.html

4 ääntä

Kommentit

Appelsiinimehuhan se tosiaan olikin.