Ovatko Edukunnan valiokuntien kuulemien asiantuntijoiden valiokunnille antamat kirjalliset lausunnot julkisia? Ovatko valiokuntien kokousten pöytäkirjat…

Kysytty

Ovatko Edukunnan valiokuntien kuulemien asiantuntijoiden valiokunnille antamat kirjalliset lausunnot julkisia?

Ovatko valiokuntien kokousten pöytäkirjat julkisia?

Kirjataanko pöytäkirjoihin asiantuntijoiden suullisesti antamat lausumat ja asiantuntijoiden kanssa käyty keskustelu (valiokunnan jäsenten kysymykset ja asiantuntijan vastaukset)

Jos ovat, miten lausuntoja ja pöytäkirjoja pääsee katsomaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valiokuntien kirjalliset asiantuntijalausunnot ovat julkisia, samoin pöytäkirjat. Suullisia lausuntoja ja käytyä keskustelua ei kirjata pöytäkirjoihin.

Valiokuntien pöytäkirjat ovat verkossa eduskunnan sivuilla vuodesta 2002 alkaen. Valiokunnissa kuultavana olleiden asiantuntijoiden kirjalliset lausunnot ovat verkossa vuodesta 2015 alkaen.

Vanhemmat pöytäkirjat ja asiantuntijalausunnot ovat saatavilla eduskunnan arkiston kautta. kirjasto.arkisto@eduskunta.fi

Valtiopäiväasioiden ja -asiakirjojen hakupalvelu löytyy eduskunnan etusivulta www.eduskunta.fi. Suora linkki: https://www.eduskunta.fi/FI/search/Sivut/vaskiresults.aspx