Oulunkylän kirjastossa muistaakseni 90-luvun loppupuolella sattui vastaan kirjaston koneella tietokonepeli, jossa seikkailtiin ankka-hahmolla jonkinlaisessa…

Kysytty

Oulunkylän kirjastossa muistaakseni 90-luvun loppupuolella sattui vastaan kirjaston koneella tietokonepeli, jossa seikkailtiin ankka-hahmolla jonkinlaisessa luolastossa ameeban kaltaisia olioita vältellen. Mikähän mahtoi olla kyseisen pelin nimi? Jostakin syystä tämä on jäänyt vahvasti mieleeni, mutta koska varsinaiset muistot ovat hyvin hämäriä, en ole toistaiseksi onnistunut löytämään vastausta internetistä omin voimin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Vanhat tietokonepelit ovat valitettavasti hävinneet kirjaston kokoelmista jo aikoja sitten. Itse Oulunkylän kirjastossa pitkään työskennelleenä en muista tuolta ajalta meiltä muuta ”ankkapeliä” kuin Duck City. http://www.youtube.com/watch?v=YTuy50II6ks
Sen sisältö ei kyllä taida ihan vastata kuvaustasi. Kyseessähän taitaa olla jonkinlainen tasohyppelypeli. Nettihakukaan ei tuottanut varsinaisia osumia. Vähän kuvausta muistuttava peli on Maui Mallard vuodelta 1996, jossa seikkailee Aku Ankkaa muistuttava hahmo. Tosin en muista, että kirjastossamme olisi ollut juuri tämä peli. http://www.youtube.com/watch?v=Ta6HsdyVNM8&feature=related Youtubesta löytyy kyllä klippejä vanhoista peleistä, joten kannattaisi hyödyntää sitä. Netistä voisi etsiä esim.yhdistämällä hakusanoja duck/ducks, computer games, nineties, pc games, retrogames, platform games ja käyttämällä myös kuva- ja videohakua. Jostain aiheeseen liittyvästa Internetin keskusteluryhmästä voisi myös löytyä tietoa. http://murobbs.plaza.fi/pelit-ja-konsolit/376655-pelien-tunnistus-threa…

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Pekka Kana saattaa olla kyseessä.