Ottaako kirjasto vastaan lahjoituksia yksityisiltä ihmisiltä, esim.äänikirjoja?

Kysytty

Ottaako kirjasto vastaan lahjoituksia yksityisiltä ihmisiltä, esim.äänikirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjasto voi ottaa vastaan lahjoituksina muuta aineistoa paitsi kuvatallenteita (videot, dvd-levyt) ja cd-romlevyjä. Jos äänikirjat ovat erittäin hyväkuntoisia, niitä voi käydä tarjoamassa esim. lähimpään kirjastoon, joka voi halutessaan ottaa ne omaan kokoelmaansa tai tarjota niitä jonnekin toiseen toimipisteeseen. Kuitenkaan YLE:n Tallennemyynnin äänikirjoja ei voida ottaa vastaan niihin liittyvien tekijänoikeusmaksujen vuoksi.