Otetaanko vastaan kirjoja? Minulla on kotona ylimääräisiä uudenveroisia kirjoja viroksi ja joitakin kappaleita melkein käyttämättömiä suomeksi. En ikinä heitä…

Kysytty

Hei,

otetaanko vastaan kirjoja? Minulla on kotona ylimääräisiä uudenveroisia kirjoja viroksi ja joitakin kappaleita melkein käyttämättömiä suomeksi. En ikinä heitä kirjoja roskikseen, olisi kiva jos joku muu hyötyisi niistä.

Vastaus

Vastattu

Kyllä, ainakin pääkaupunkiseudulla Helmet-kirjastot ottavat vastaan kirjalahjoituksia tarpeen mukaan. Poikkeuksena Keskustakirjasto Oodi, joka ei ota vastaan aineistolahjoituksia. Voit tiedustella asiaa lähikirjastostasi. Jos lahjoitettuja kirjoja ei oteta kirjaston kokoelmaan, ne ohjataan eteenpäin, esim. kierrätyshyllyyn, josta muut asiakkaat voivat poimia teoksia itselleen.

Kirjastoja, joissa on kirjakierrätyspiste, voit etsiä Helmet.fi-sivulta kohdasta Kirjastot ja palvelut. Kirjoita hakulaatikkoon kirjakierrätyspiste ja paina enter. Helmet.fi

2 ääntä

Kommentit

Jos vaan lompakko antaa myöten jotta postikulut on varaa maksaa niin fiksuinta olisi lahjoittaa hyväkuntoiset kirjat amerikkalaiselle Internet Archivelle jonka projektina on digitoida jokainen maailmassa julkaistu kirja ja julkaista niitä https://openlibrary.org/ verkkosivustolla jolloin kuka tahansa (vaikka sinä itse) voi niitä lukea ilmaiseksi kyseisestä palvelusta.