Osaisittekohan suositella minulle käännettyä kaunokirjallisuutta suosikkikirjailijoideni (Margaret Atwood & Virginia Woolf) perusteella?

Kysytty

Osaisittekohan suositella minulle käännettyä kaunokirjallisuutta suosikkikirjailijoideni (Margaret Atwood & Virginia Woolf) perusteella?

Vastaus

Vastattu

Kiitos kysymyksestäsi!

Suosikkikirjailijoitasi ovat Margaret Atwood ja Virginia Woolf ja toivoit käännöskirjallisuusvinkkejä. Rivien välistä luen, että saatat pitää tieteiskirjallisuudesta ehkä dystopioista mutta myös klassisesta ja laadukkaasta kaunokirjallisuudesta.

Mieleen tuli montakin kirjailijaa ja kirjaa mutta lähdin etsimään laadukasta ja ehkä lempikirjailijoidesi ajatusmaailmaan tai tyyliin sopivaa kirjallisuutta.

Kirjaston www.helmet.fi tietokannasta pääset kurkistamaan kirjojen kuvaluita tarkemmin kun kirjoitat hakukenttään kirjailijan nimen ja klikkaat listauksesta teoksen kansikuvaa.

Näitä kirjailijoita suosittelisin ”Atwoodin ja Woolfin hengessä”, lisänä esimerkkiteos mutta katso myös muita kirjailijoiden teoksia:

Jayne  Anne Phillips (yhdysvalt.) : Kiuru ja Termiitti, Suojelus, Murhenäytelmä

Carol Shields (yhdysvalt.) : Pikkuseikkoja

Carol Joyce Oates (yhdysvalt.) : Putous

Anne Tyler (kanadalainen) :Oikukas planeetta, Jää hyvästi

Alice Munro (kanadalainen) : Lukuisia novellikokoelmia

José Saramago (portugalilainen) : Kertomus sokeudesta

Tabucchi, Antonio (italialainen) : Kertoo Pereira, Pieniä yhdentekeviä väärinkäsityksiä

Peter Hoeg (tanskalainen) : Lumen taju, Susanin vaikutus

Haruki Murakami (japanilainen) : Norwegian wood, Komtuurin surma, Värittömän miehen muistelmat

Italo Calvino (italialainen) : Kenraali kirjastossa (novelleja)

Andrés Neuman (argentiinalainen) : Vuosisadan matkustaja

Ian McEwan (englantilainen) : Lauantai

Sadie Jones (englantilainen) : Kutsumattomat vieraat

Kazuo Ishiguro : Ole luonani aina, Haudattu jättiläinen, Menneen maailman maalari

Michael Cunningham (yhdysvalt) : Tunnit, Lumikuningatar, Säkenöivät päivät

Rachel Cusk : Ääriviivat, Siirtymä

Lisäksi klassikkokirjailijoiden teokset:

E. M. Forster

James Joyce

Aldous Huxley

Oscar Wilde

Tunnethan kirjaston Lukuvalmentaja -palvelun? Oheisesta linkistä pääset katsomaan, miten kirjaston lukuvalmennus toimii ja vaikkapa lähettämään tarkemman toivomuksen lukuvalmentajallemme.

Kirjaston lukuvalmentaja  https://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Vinkit/Kirjaston_Lukuvalmentaja