Osaisitteko mainita romaaneja, joissa dialogia on käytetty erityisen hyvin tai dialogi on erityisen luontevaa? Voisitteko myös mainita (ns. laatukirjallisuutta…

Kysytty

Hei! Osaisitteko mainita romaaneja, joissa dialogia on käytetty erityisen hyvin tai dialogi on erityisen luontevaa? Voisitteko myös mainita (ns. laatukirjallisuutta edustavia) romaaneja, joissa on epäsovinnaista kielenkäyttöä? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Alla on joukko romaaneja ja novellikokoelmia, joissa on mielenkiintoista ja hyvää dialoginkäyttöä, ja myös monessa epäsovinnaisesti käytettyä kieltä. Kirjoja ovat vinkanneet useat kirjastolaiset eri puolilta Suomen kirjastoja. Toivottavasti niistä löytyy sinulle sopivia.

- Orvokki Aution Pesärikko-trilogia
- Maria Jotunin useammatkin teokset
- Pasi Lampelan Hellekausi-novellikokoelma
- Ingo Schulzen Adam ja Evelyn
- Hannu Luntialan Hommes-novelleja
- Turkka Hautalan Äijä muuttaa yksin (novelli kokoelmassa Kansalliskirja)
- Henry Miller
- William S. Burrougs
- Rosa Liksom

17 ääntä

Kommentit

Mahtava palvelu, kiitos paljon vastauksista!

Etsin romaania, joka kertoisi sisarkateudesta.
Olen lukenut useampiakin vastauksia ja muitakin hyvä kysymyksiä ja vastauksia.
Tämä palvelu on erinomainen ja palvelee kysyjää juuri niin kuin pitääkin.
Takana on ammattitaitoinen kirjallisuudentuntemus.
Ilahtunut! Kiitoksia!