Otsikko
Osaisitteko kertoa missä sijaitsi 60-luvun puolivälissä Punavuoren kirjasto?

Kysytty

Osaisitteko kertoa missä sijaitsi 60-luvun puolivälissä Punavuoren kirjasto. Muistan kirjaston sisältä mutta millä kadulla se mahtoi olla?

Vastaus

Vastattu

Punavuoren kirjasto (Eteläinen sivukirjasto) toimi Betania-talon kivijalassa vuosina 1961-1995 osoitteessa Perämiehenkatu 13, Perämiehen kadun ja Merimiehenkadun kulmassa.

Perämiehenkadulta Punavuoren kirjasto muutti osoitteeseen Bulevardi 42.

Lähteet:

Laakso Mikko: Kansanvalistajasta kansalaisten olohuoneeksi : Helsingin kaupunginkirjasto 1940 – 2005 (2010), s. 298.

4 ääntä

Kommentit