Osaisitko ehdotella minulle lisää kirjailijoita, joilta lukea kirjoja? En osaa itse oikein etsiä. Pidän kovasti kauhusta ja jännityksestä, sekä ehdottomasti…

Kysytty

Hei! Osaisitko ehdotella minulle lisää kirjailijoita, joilta lukea kirjoja? En osaa itse oikein etsiä. Pidän kovasti kauhusta ja jännityksestä, sekä ehdottomasti psykologisista kirjoista. Stephen Kingistä ja Torey Haydenistä olen pitänyt paljon.

Vastaus

Vastattu

Näiden tietojen perusteella ehdottaisin kokoilemaan esimerkiksi seuraavia kirjailijoita:

Jännitys:

Ruth Ware (esim. Rouva Westaway on kuollut), Paula Hawkins (esim. Nainen junassa) ja Evie Wyld (esim. Kaikki laulavat linnut). Tai miten olisi Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin, Renée Knight: Kenenkään ei pitänyt tietää tai S. K. Tremayne: Jääkaksoset.

Kauhu:

John Ajvide Lindqvist (esim. Ystävät hämärän jälkeen) ja Joe Hill (joka sattuu muuten olemaan Stephen Kingin poika)

Tai kokeile klassikoita, kuten Richard Matheson: Olen legenda tai E.A. Poen tai H.P. Lovecraftin tuotantoa.

Internetistä löytyy monenlaisia suosittelusivustoja. Esimerkiksi psykologisesta jännityskirjallisuudesta löytyy vinkkilista Kirjavinkit-sivustolta: https://www.kirjavinkit.fi/avainsanat/psykologinen-jannityskirjallisuus/