Osaisiko kukaan auttaa? Mikähän kirja voisi olla kyseessä tällaisilla tuntomerkeillä: Dekkari joka on ilmestynyt tässä viime vuosina. Ei tänä vuonna mutta ehkä…

Kysytty

Hei! Osaisiko kukaan auttaa? Mikähän kirja voisi olla kyseessä tällaisilla tuntomerkeillä:
Dekkari joka on ilmestynyt tässä viime vuosina. Ei tänä vuonna mutta ehkä 2019 tai vähän aiemmin.
Ehkä pohjoismainen (ruotsi, norja!?) mutta ei ainakaan usalainen.
Kansikuva on synkkä ja siinä on ehkä auto.
Kirja on keskipaksuinen.
Joku ajoi autolla rotkoon tai jonkun yli.
Kirjassa katsotaan useammasta näkökulmasta.

Vastaus

Vastattu

Ehdottaisin kirjaa Carin Gerhardsen: Musta jää. Kirjailija on ruotsalainen ja sen on ilmestynyt 2019. Kansikuvassa on rotko ja sinne syöksynyt auto.

Kirjaa kuvaillaan näin:

Arvaamattomien käänteiden trilleri, jossa mikään ei ole sitä miltä näyttää. Kaksi rakastavaista ajaa syrjäistä tietä etsien piilopaikkaa salaiselle lemmenhetkelleen. Nuori nainen on pulassa ja saa kyydin tuntemattomalta henkilöltä. Kiireinen mies ajaa liian lujaa lumisella tiellä. He kaikki ovat ohittaneet saman jyrkänteen. Mutta yksi heistä on syössyt jonkun toisen tieltä. Ja yksi on jättänyt tämän kuolemaan. Näin kohtalo kietoo toisistaan tietämättömien ihmisten elämän yhteen ja heittää heidät yhä kiihtyvään väkivallan kierteeseen. Mitä tuona iltapäivänä neljä vuotta sitten oikeastaan tapahtui? Ja mitä tapahtuu nyt? Vain yksi henkilö tietää riittävästi kertoakseen koko tarinan. Syyllisyys ja viha toimivat suloisen koston polttoaineina.