Osaatteko suositella aikuisten tai ya romaaneja, jossa käsiteltäisiin tarinankerronnan ohella vaikkapa veganismia, zero waste ym. arjen valintoja luonnon ja…

Kysytty

Osaatteko suositella aikuisten tai ya romaaneja, jossa käsiteltäisiin tarinankerronnan ohella vaikkapa veganismia, zero waste ym. arjen valintoja luonnon ja ilmaston hyväksi? Ei lastenkirjoja, ekokatastrofikirjoja tai tietokirjoja.

Vastaus

Vastattu

Esimerkiksi näissä romaaneissa käsitellään ekologisuutta, luontosuhdetta, ympäristönsuojelua ja ilmastoasioita

Ina Westman: Henkien saari (Kosmos 2018)
Emmi Itäranta: Teemestarin kirja (Otava 2012)
Anni Kytömäki: Kultarinta (Gummerus 2015)
Jonathan Franzen: Vapaus (Siltala 2011)
Johanna Sinisalo: Enkelten verta (Teos 2011)
Gabriel Tallent: Minun ikioma kultani (Gummerus 2019)
Tiina Laitila Kälvemark: Seitsemäs kevät (WSOY 2017)
Helena Waris: Linnunsitoja (Otava 2017)
Hanna Ryti: Rakkaudettomuus (SIltala 2019)

Voit tehdä myös itse hakuja verkkokirjastosta mm. asiasanoilla ekologisuus, luonnonsuojelu, ympäristönsuojelu, ilmastonmuutokset ja vegetarismi. Haun voi rajata koskemaan kaunokirjallisuutta.