Osaatteko sanoa, missä Jarkko Laineen sanotaan "lasissa kasvaa varjo" tai jotain sellaista? Pahoittelen, etten osaa antaa parempia tuntomerkkejä, mutta olen…

Kysytty

Hei,

Osaatteko sanoa, missä Jarkko Laineen sanotaan "lasissa kasvaa varjo" tai jotain sellaista? Pahoittelen, etten osaa antaa parempia tuntomerkkejä, mutta olen suomentamassa ruotsinkielistä tekstiä, jossa viitataan tähän runoon - alkutekstissä sitaatti oli ruotsiksi (I glaset växer skuggan), joten tieto siitä, miten runo oikeasti ja sanatarkasti kuuluu, olisi tarpeen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jarkko Laineen esikoiskokoelmaan Muovinen Buddha (1967) sisältyvä runo Finski lintu kirkuu päättyy säkeeseen "Peilistä rapisee hopea, lasiin kasvaa varjo."