Osaatko suositella kirjaa/ lehtiartikkelia/ tutkimusta josta saisi lisää tietoa Tilitoimiston palkkauksesta ja sen eri näkökulmista. Kaikki mahdollinen tieto…

Kysytty

Osaatko suositella kirjaa/ lehtiartikkelia/ tutkimusta josta saisi lisää tietoa Tilitoimiston palkkauksesta ja sen eri näkökulmista. Kaikki mahdollinen tieto aiheesta on minulle apua.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos tarkoitat kysymykselläsi tilitoimistojen henkilökunnan palkkoja, niin juuri sellaista artikkelia ei löytynyt. Artikkeleita yleisestä palkkatasosta, ansiokehityksestä, naisten ja miesten palkkaeroista sen sijaan löytyy. (Esim. Kouvonen, Seppo: Reaaliansioiden kehitys tulopolitiikan kaudella. Hyvinvointikatsaus 2005 ; 1 / Vainionmäki, Jari: Palkkojen joustavuus Suomessa. Kansantaloudellinen aikakauskirja 2005 ; 1 / Romanov, Päivi: Tasa-arvo vaatii poliittista tahtoa. HS 2005-07-02 / Kähkönen, Virve: Miesten kuukausipalkka on lähes 800 euroa suurempi kuin naisten. HS 2005-07-07).

Yrittäjien palkkahallintoon liittyy artikkeli Petäinen, Minna: Helpotusta palkanmaksuun ensi keväänä : Palkka.fi palvelee pientyönantajia. Taloustaito yritys 2004 ; 4.

Tilisanomat-lehdestä (joka tulee Tikkurilaan) sinulle voisi olla jotain hyötyä.

Toimihenkilunionin sivuilta http://www.toimihenkilounioni.fi/web/easypagepro/viewer.php
löydät tilitoimistot-alaa hoitavan työsuhdeasiamiehen yhteystiedot.

Tilastokeskuksesn sivuilta http://www.tilastokeskus.fi/til/pal.html löydät palkkatilastoja ammattialoittain, toimialaoittain.