Osaako joku kertoa Mouhijärven, Kiikan tai/ ja Nurmeksen "kyläkirjojen" nimet? Kirjoilla tarkoitan jossa on kerrottu kaupunkien perimätietoa, ihmisten…

Kysytty

Hei!
Osaako joku kertoa Mouhijärven, Kiikan tai/ ja Nurmeksen "kyläkirjojen" nimet?
Kirjoilla tarkoitan jossa on kerrottu kaupunkien perimätietoa, ihmisten tarinoita jne. Kirjat voisivat kertoa mm. Kuohatista ( Nurmes),sekä Tomula ja Irola
( Mouhijärvi)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suoranaisia kyläkirjoja ei näytä Mouhijärveltä löytyvän, mutta monenlaista paikallishistoriaa käsittelevää julkaisua löytyy Pirkanmaan kirjaston tietokannasta http://kirjasto.tampere.fi/Piki hakusanalla Mouhijärvi. Mouhijärven kirjastosta voi myös kysyä suoraan suosituksia: www.kirjasto.mouhijarvi.fi, kirjasto@mouhijarvi.fi.

Kiikasta on ilmestynyt Erkki Aaltosen tekemä kirja Kiikka 2000+: Kiikan kyläkirja. Varmaan muutakin haluamasi tapaista löytyy, kannattaa kysyä Äetsän pääkirjastosta aetsa.kirjasto@sastamala.fi

Nurmeksesta ei löytynyt kysymäsi kylän kyläkirjaa, mutta Nurmeksen kirjaston tietokannasta www.nurmes.fi/kirjasto/pielinen
löytyy vastaavanlaisia kirjoja hakusanoilla paikallishistoria ja Nurmes. - Nurmeksen kirjastosta löytyy kyllä teos Kuohatin ja Kuokanvaaran kulmilta. Vastaava toimittaja Tuomas Kortelainen. 1979 (2. painos 1980).

Löytämiäsi kirjoja voit pyytää lainaksi oman kirjaston kaukopalvelun kautta.