Otsikko
Oppaita pintahygieniasta (pintojen pesu) esim. kala- ja maitoteollisuudessa, raakamaitotankit. Täytyisi jäljittää kirjallisuutta pesuainejäämistä ja jäämien…

Kysytty

Oppaita pintahygieniasta (pintojen pesu) esim. kala- ja maitoteollisuudessa, raakamaitotankit. Täytyisi jäljittää kirjallisuutta pesuainejäämistä ja jäämien mittauksista.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti en löytänyt oppaita etsimistäsi aiheista.Tutkin mm. Helmet-tietokantaa ja yliopistokirjastojen yhteistä Linda-tietokantaa. Arto-artikkelitietokannasta löytyi pari lehtiartikkelia, jotka ehkä liittyvät kysymykseesi:

Tekijä(t): Leskinen, Ulla-Maija.
Nimeke: Eroon pesu- ja desinfiointiaineiden jäämistä maitotilalla : puhdasta maitoa luonnollisesti.
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Kieli: fin
Muita hakusanoja: luonnonmukainen kotieläintuotanto
maidontuotanto
jäämät
pesuaineet
desinfiointiaineet
maito
maitoputkistot
pesu
Muita luokituksia: OMA:Ra (z)

Julkaisussa: Omavarainen maatalous : Eko-viljelijöiden julkaisu. - [Urjala] : Eko-viljelijät. - ISSN 0780-0924. - 15 (1996) : 8, s. 32-33, 35-36. -
Nimeke: Puhtaus on maidon laadun perusta.
Aineisto: artikkeli kausijulkaisussa
Kieli: fin
Asiasana: lypsykoneet -- puhtaus (ysa)
pesuaineet -- lypsykoneet (ysa)
UDK-luokitus: 637.12

Julkaisussa: Maito ja me. - Helsinki : Maataloustuottajain palvelu. - ISSN 0785-9562. - 11 (1999) : 6, s. 26-27. -

Arto artikkeliviitetietokantaa pääset tutkimaan mm.kirjastojen nettikoneilla, osoitteessa https://arto.linneanet.fi/
Itse artikkeleita tietokanta ei sisällä.
Julkaisuja Omavarainen maatalous ja Maito ja me pääsee lukemaan Helsingin yliopiston alaisessa Viikin tiedekirjastossa http://www.tiedekirjasto.helsinki.fi/
jonne sinun kannattaisi varmaan muutenkin olla yhteydessä.