Otsikko
Opiskelijoiden erasmus-vaihto: kuinka paljon viime vuosina on Suomesta lähtenyt ulkomaille erasmus-opiskelujaksoon tyttöjä, kuinka paljon poikia? Löytyykö…

Kysytty

Opiskelijoiden erasmus-vaihto: kuinka paljon viime vuosina on Suomesta lähtenyt ulkomaille erasmus-opiskelujaksoon tyttöjä, kuinka paljon poikia? Löytyykö netistä maakohtaisiakin lukuja suomalaisten kohdemaista sukupuolen perusteella?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kansainvälisen liikkuvuuden ja yhteistyön keskuksen CIMOn Tietoja ja tilastoja -sivulle on koottu suomalaisia tilastoja opiskelijoiden ja oppilaitosten henkilöstön kansainvälisestä liikkuvuudesta. http://www.cimo.fi/nakokulmia_kansainvalisyyteen/tietoa_ja_tilastoja.
Sivulta löytyvä Tietoja ja tilastoja -raportti 4/2012 sisältää vuoden 2011 tietoja, sen mukaan 2011 Suomesta ulkomaille lähteneistä opiskelijoista oli miehiä 36 %. Tilasto sisältää ohjelmien (esim. Erasmus) puitteissa tapahtuvan liikkumisen. Sivulla on myös yhteystietoja kysymyksiä varten.