Opiskelen maatalousoppilaitoksessa ja tekisin päättötyötä kotieläinten terveydestä ja tuotantoympärístöstä, joten nyt kysyisin, että löytyisikö teiltä kirjoja …

Kysytty

Opiskelen maatalousoppilaitoksessa ja tekisin päättötyötä kotieläinten terveydestä ja tuotantoympärístöstä, joten nyt kysyisin, että löytyisikö teiltä kirjoja / lehtiä liittyen edellä mainittuun aiheeseen?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastosta löytyy aika paljonkin materiaalia päättötyöhösi. Hakusanalla "kotieläintalous" löytyy useita kirjoja, mm. Helena Janssonin kirjoittama Tuotantoeläinten hyvinvointi sekä Heli Castrénin Kotieläinten käyttäytyminen ja hyvinvointi. Lisäksi löytyy kirjoja sian, lehmän, lampaan ym. terveydenhoidosta. Hakusanoilla "kotieläintalous" sekä "kotieläimet ja terveydenhoito" löytyy Aleksi-artikkelitietokannasta mm. Maatilan Pellervo-lehden artikkelit tämän vuoden numeroissa 1 ja 6. Myös Luomulehti ja Käytännön maamies ovat julkaisseet aiheesta artikkeleita.
Ehdotankin, että kävisit kirjastossa paikan päällä tutustumassa aineistoon ja valitsemassa parhaimmat. Kirjoja löytyy pääkirjaston aikuistenosastolta ja lehtiä kirjaston kolmannesta kerroksesta.