Opiskelen Lontoossa ja olen tekemassa päättötyötä Helsingissä sijaitsevasta Piilopuistosta (Taka-Töölössa) ja olisin kiinnostunut näkemään vanhoja valokuvia…

Kysytty

Opiskelen Lontoossa ja olen tekemassa päättötyötä Helsingissä sijaitsevasta Piilopuistosta (Taka-Töölössa) ja olisin kiinnostunut näkemään vanhoja valokuvia ajalta, jolloin rakennukset Piilopuiston ympärillä rakennettiin (ilmeisesti 1930-luvun tienoilla). Olen tulossa Suomeen joululomalla ja tiedustelisinkin vain, mikä on paras kirjasto/muu paikka,jossa voisin tutustua Piilopuiston ympäristön historiaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjastossa on keskitetysti hankittu Helsinki-aiheista materiaalia Pääkirjaston Helsinki-kokoelmaan, joka on käsikirjakokoelma. (Samoja teoksia on myös lainakappaleina).

Kannattaa kuitenkin myös ottaa yhteyttä suoraan seuraaviin paikkoihin:
Kaupunginarkisto, Helsingin kaupunginmuseon kuva-arkisto, Helsingin kaupungin rakennusvirasto, Helsingin kaupungin rakennusvirasto ja Suomen rakennustaiteen museon kirjasto. Ensimmäisten sijainnit ja aukioloajat löydät Helsingin kaupungin sivuilta, http://www.hel.fi , rakennustaiteen museon kirjaston tästä osoitteesta http://www.mfa.fi/kirjasto