Opiskelen Kokkolan avoimessa yliopistossa psykologian perusopintojen etäkurssia. Tehtävien suorittamista varten tarvitsen kirjamateriaalia, jota on…

Kysytty

Hei, opiskelen Kokkolan avoimessa yliopistossa psykologian perusopintojen etäkurssia. Tehtävien suorittamista varten tarvitsen kirjamateriaalia, jota on lainattavissa Jyväskylän ja Kokkolan yliopistoista. Onnistuuko lainaus helmet:in kautta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aineistoa on mahdollista tilata kaukolainaksi muualta, ellei sitä ole saatavissa Helmet-kirjastoista, jostakin pääkaupunkiseudun tieteellisestä kirjastosta tai erikoiskirjastosta. Jos etsimäsi teos kuuluu Helmet-kirjastojen kokoelmiin, mutta on lainassa, tee silloin tavallinen varaus. Kaukopalvelua ei ole tarkoitettu paikallisten varausten ohittamiseen.
Kurssikirjatilauksissa voidaan kuitenkin poiketa kaukopalvelun yleisperiaatteista ja tilata kirja oman korkeakoulusi kirjastosta kaukolainaksi.
Ilmoita tilausta tehdessäsi opiskelupaikkasi ja mielellään myös opiskelijanumerosi – se nopeuttaa tilauksen käsittelyä.