Opiskelen espanjaa ja tueksi haluaisin espanjankielisiä helppoja lastenkirjoja. Mikki Hiiri tai Aku Ankka olisivat mainioita. Löytyyköhän tällaisia…

Kysytty

Hei!
Opiskelen espanjaa ja tueksi haluaisin espanjankielisiä helppoja lastenkirjoja. Mikki Hiiri tai Aku Ankka olisivat mainioita. Löytyyköhän tällaisia helppolukuisia kirjoja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastojen kokoelmissa on satoja espanjankielisiä lastenkirjoja. Espanjakielistä Aku Ankkaa tai Mikki Hiirtä kokoelmista ei kuitenkaan löydy.

Voit etsiä espanjankielistä lastenkirjallisuutta Helmet-haulla vaikkapa näin. Kirjoita Helmetin aineistohakuun esimerkiksi hakusanat lastenkirjallisuus kuvakirjat. Jos jätät kuvakirjat-sanan pois, saat tulokseen myös vähän enemmän tekstiä sisältäviä lastenkirjoja. Rajaa sitten hakutulos tulossivun vasemmassa laidassa olevalla kielirajoittimella espanjankielisiin teoksiin. Voit tilata kirjoja omaan lähikirjastoosi. Varaaminen on maksutonta.

Helsingin kaupunginkirjaston toimipaikoista eniten lastenkirjoja espanjaksi on Pasilan, Rikhardinkadun, Itäkeskuksen ja Kallion kirjastoissa. Sinun kannattaa siis poiketa vaikkapa jossain näistä kirjastoista, jos haluat itse katsoa, minkälaisia espanjankielisiä lastenkirjoja on lainattavissa.

http://www.helmet.fi/fi-FI

3 ääntä

Kommentit

Silloin kun halutaan opiskella alkuvaiheessa pelkkiä sanoja, voisi ehkä olla hyötyä teoksesta Tuhat sanaa espanjaksi. Se on kuvakirja, jossa on keskellä sivua tai aukeamaa jokin kuva, jonka sanasto on sitten ripustettu marginaaleihin pienten kuvien kera. Lopussa on mm. värit, muodot, numerot jne. Kirjan alussa kerrotaan, että Nemokustannuksen nettisivuilta löytyy ääntämisohjeita ja -harjoituksia. Näyttäisi siltä, että sanasto on Vanhan Mantereen espanjaa.