Opetan nuorille ja aikuisille maahanmuuttajille suomea. Onko kirjastoista saatavilla listaa, jossa oliko ko. kohderyhmälle sopivia selkokielisiä suomenkielisiä…

Kysytty

Hei
Opetan nuorille ja aikuisille maahanmuuttajille suomea. Onko kirjastoista saatavilla listaa, jossa oliko ko. kohderyhmälle sopivia selkokielisiä suomenkielisiä romaneeja (ja ehkä myös tehtäviä)? Kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Selkokirjoja ja myös romaaneita on jokaisessa Helmet-kirjastossa. Valikoimaa voi selata esimerkiksi laittamalla Helmet-hakuun hakusanan selkokirja. Valmiita tehtäviä kirjastolla ei kirjojen ohella ole, mutta maahanmuuttajille suunnatuissa suomen kielen kirjoissa niitä toki on.