Onkohan seuraavia lasten/nuortenkirjoja suomennettu?

Kysytty

Hei,

onkohan seuraavia lasten/nuortenkirjoja suomennettu:

Enid Blyton (?): The Enchanted Wood
K. M. Peytön: Flambards
Racey Helps: Footprints in the Snow

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Enid Blytonin teosta Enchanted Wood ei ole suomennettu. Myöskään Racey Helpsin teoksesta Footprints in the Snow ei ole suomennosta.

K. M. Peytonin teos Flambards on suomennettu vuonna 1982 nimellä Kartanon varjoissa. Suomentaja on Sirkka Salonen. Peytonilta on suomennettu myös teokset Flambards divided eli Uusilla teillä (1983) ja Flambards in summer, suom. Takaisin kartanoon (1983). Myös nämä teokset on suomentanut Sirkka Salonen.

https://www.kansalliskirjasto.fi/fi