Onkohan sellaista kirjaa kuin "Luostarinmäki taiteessa" tai jotain vastaavaa olemassa? Turkuun liittyen

Kysytty

Onkohan sellaista kirjaa kuin "Luostarinmäki taiteessa" tai jotain vastaavaa olemassa? Turkuun liittyen

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tuollaista yksittäistä teosta ei näytä olevan. Mutta Turun maakuntamuseon teoksessa "Luostarinmäen käsityöläismuseo 50 vuotta", jossa on toisena nimekkeenä "Suutarista se kaikki alkoi" on 13-sivuinen Taina Palmrothin artikkeli "Luostarinmäki-aiheiset maalaukset Turun museoissa (1904-1942)". Teos on muutenkin runsaasti kuvitettu ja siinä on myös hyvä lähdeluettelo.