Otsikko
Onkohan olemassa vanhaa satua tai runoa Tontusta ja halonhakkaajasta tms.? Olisi alkuperäiseltä kieleltään ruotsinkielinen ja ilmestynyt jossain vanhassa…

Kysytty

Onkohan olemassa vanhaa satua tai runoa Tontusta ja halonhakkaajasta tms.? Olisi alkuperäiseltä kieleltään ruotsinkielinen ja ilmestynyt jossain vanhassa äidinkielen oppikirjassa, n. 1950-luvulla.

Vastaus

Vastattu

Olisikohan kyseessä satu "Haltija ja halonhakkaaja" (ruotsal. kansansadun mukaan) kirjasta

Satuvakka. 1, Oheislukukirja kansakoulun I:lle luokalle
Kielet: Suomi
Pääsana: SATUVAKKA
Lisäkirjaus tekijöistä: Kojo, ElsaKuusela, AunePuranen, Leena
Tekijät: toimittaneet Elsa Kojo, Aune Kuusela ; kuvittanut Leena Puranen
Julkaisutiedot: Helsinki : Valistus, 1964
Ulkoasu: 86, [2] s. : kuv.
ISBN: nid. (osa)

En pääse nyt tarkistamaan kirjaa, sillä sitä ei ole kokoelmissamme, mutta tästä minulla on vahva muistikuva.