Onkohan olemassa tietokantaa, johon on koottuna auto- ja liikennealan tutkimukset kansainvälisesti?

Kysytty

Onkohan olemassa tietokantaa, johon on koottuna auto- ja liikennealan tutkimukset kansainvälisesti?

Vastaus

Vastattu

Ihan yhtä suurta tietokantaa ei ole. Monta melko kattavaa kuitenkin löytyy.

Tietokannat painottavat usein jotakin näkökulmaa. esim. Oica.net joka on autonvalmistajien yhteinen foorumi. CAR on keskittymä autojen tutkimusta ympäri maailman. TRB-tietokanta taas kokoaa kuljetus- ja logistiikka-alan tutkimuksia. ICCT on keskittynyt tutkimaan mahdollisimman saateetonta liikkumista.

Monesti tietokannat ovat maksullisia ja jopa hankkivat tarvittavia tutkimustietoja esim. Global data