Onkohan olemassa kirjaa / kirjoja joka käsittelisivät Israelin mielenterveys- ja päihdeongelmia ja miten niitä hoidetaan ?

Kysytty

Onkohan olemassa kirjaa / kirjoja joka käsittelisivät Israelin mielenterveys- ja päihdeongelmia ja miten niitä hoidetaan ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aiheesta ei löytynyt kirjoja, mutta artikkelihauilla löytyi jonkin verran aineistoa. Suomeksi aiheesta löytyi vain seuraava:

1. Kaukinen, Mia: ”Israel hoitaa mielenterveyttä kielten ja kulttuurien mylläkässä” (Mielenterveys 1999, nro.2, sivu 45-46)

Kansainvälisistä (lähinnä englanninkielisistä) lehdistä löytyi ainakin seuraavat artikkelit:

2. Revamping Mental Health Care in Israel: From the Netanyahu Commission to National Health Insurance Law. By: Mark, Mordechai; Rabinowitz, Jonathan; Feldman, Dina. Social Work in Health Care, 1997, Vol. 25 Issue 3, p119-129, 11p;

3. When Disaster Becomes Commonplace: Reaction of Children and Adolescents to Prolonged Terrorist Attacks in Israel. By: Sharlin, Shiorno A.; Mom, Victor; Yahav, Rivka. Social Work in Health Care, 2006, Vol. 43 Issue 2/3, p95-114, 20p, 3 charts, 1 diagram;

4. Staying Normal in an Abnormal Corner of the World: Mental Health Counseling in Israel. By: Israelashvili, Moshe. Journal of Mental Health Counseling, Jul2005, Vol. 27 Issue 3, p238-248, 11p;

5. Mental Health Service Utilization Among the Arabs in Israel. By: Al-Krenawi, Alean. Social Work in Health Care, 2002, Vol. 35 Issue 1/2, p577-589, 13p, 2 graphs;

6. Psychological symptoms and drug use severity among Israeli adolescents presenting for outpatient drug abuse treatment. By: Diamond, Gary M.; Izzard, Miriam C.; Kedar, Tami; Hutlzer, Anat; Mell, Haim. Journal of Adolescence, Aug2005, Vol. 28 Issue 4, p495-505, 11p;

7. Israel—a health system in transition. By: Israeli, Avi; Ashkenazi, Yael; Chinitz, David. Physician Executive, Mar/Apr98, Vol. 24 Issue 2, p39, 3p, 1 map, 1bw

8. An Exploratory Profile of the Anti-Drug Authority Coordinator in Israel. By: Itzhaky, Haya; Gropper, Michael. Social Work in Health Care, 1997, Vol. 25 Issue 4, p37-54, 17p, 5 charts;

Hakutulokset saimme EBSCO- ja ARTO-artikkelihauilla, joita voit käyttää myös itse kirjaston tiloissa. Osa artikkeleista on suoraan luettavissa netin kautta (vain lisenssin ostaneen kirjaston koneilla), mutta osan joudut etsimään yliopiston tai muun oppilaitoksen kirjastoista.

Internetistä kannattaa myös hakea, vaikkapa googlella. Hyviä hakusanoja voisivat olla 'Israel' ja 'mental health care'. Testasimme itse hakua, ja tulokset vaikuttivat lupaavilta.