Onkohan olemassa ja jos on, niin mistähän saa lainata, ostaa Mahler: sinfonia nro 9 sovitettuna kamariorkesterille, sekä nuottina (partituuri + stemmat) että…

Kysytty

Hei, onkohan olemassa ja jos on, niin mistähän saa lainata, ostaa Mahler: sinfonia nro 9 sovitettuna kamariorkesterille, sekä nuottina (partituuri + stemmat) että levytyksenä? T:Tarja

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ainakin Klaus Simonin tekemä sovitus yhtyeelle tai kamariorkesterille on saatavana esitysmateriaalina (Universal Edition), mutta ilmeisesti tässä vaiheessa vain vuokralle. Tätä asiaa kannattaa tiedustella nuottikaupasta (esim. ostinato.fi tai http://www.f-musiikki.fi).

Sovituksen ensiesitys oli toukokuussa 2013 (Oxford University Sinfonietta), mutta en ainakaan löytänyt kaupallista levytystä. Todennäköisesti se markkinoille jossain vaiheessa tulee, mutta tässä vaiheessa täytynee odotella.

Heikki Poroila
HelMet-musiikkivarasto