Otsikko
Onkohan mitään kirjaa, johon kerätty Sibeliuksen kaskuja? Vai onkohan esim teoksessa "Kaskuja Järvenpäästä" juuri sellainen opus, mistä nimenomaan säveltäjän…

Kysytty

Onkohan mitään kirjaa, johon kerätty Sibeliuksen kaskuja? Vai onkohan esim teoksessa "Kaskuja Järvenpäästä" juuri sellainen opus, mistä nimenomaan säveltäjän kaskuja löytyy?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kaskuja Järvenpäästä (toimittanut Väinö Kyrölä, julkaissut Järvenpää-seura, 1981) -kirjassa on kaskuja mm. Jean Sibeliuksesta. Niitä löytyy myös kirjasta Henkilökaskujen & anekdoottien kirja: 2966 hauskaa ja yleissivistävää kaskua ja anekdoottia kaikkien aikojen silmäntekevistä (koonneet Hannu Tarmio, Janne Tarmio, Kauko Saarentaus, 1990)