Onkohan mahdollista saada tietoa oman tietokirjan kirjoittamisesta kirjastosta/kirjastonhoitajalta?

Kysytty

Onkohan mahdollista saada tietoa oman tietokirjan kirjoittamisesta kirjastosta/kirjastonhoitajalta?

Vastaus

Vastattu

Tietokirjallisuuden kirjoittamisen oppaita löytyy kirjastosta luokasta 86.18 (tietokirjallisuuden tutkimus ja historia). Myös luokasta 86.07 löytyvistä kirjoitusoppaista voi olla apua tietokirjan kirjoittamisessa. Tietokirjoittamiseen keskittyviä teoksia ovat esimerkiksi:

  • Mertanen, Virve: Tietokirjoittajan käsikirja (2007)
  • Jussila, Raimo ym.: Tieto kirjaksi (2006)
  • Raevaara, Tiina & Strellman, Urpu: Tietokirjailijan kirja (2019)
  • Seppänen, Esa: Raavi niskaa - löytöretki tietokirjailijan maailmaan (2016)
  • Hiidenmaa, Pirjo ym.: Hyvä kirja (2006)
  • Karjula, Emilia & Mahlamäki, Tiina: Kurinalaisuutta ja kuvittelua - näkökulmia luovaan tietokirjoittamiseen (2017)