Onkohan kirjastoilla arkistossa muotilehtiä 90-luvulta? Tai löytyiskö muuta tietoa 90-luvun muodista, meikeistä ja kampauksista? Kun pitäisi tehdä stylata…

Kysytty

Onkohan kirjastoilla arkistossa muotilehtiä 90-luvulta? Tai löytyiskö muuta tietoa 90-luvun muodista, meikeistä ja kampauksista? Kun pitäisi tehdä stylata henkilö 90-luvun henkeen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pasilan kirjavarastossa pysyvässä säilytyksessä ovat muotilehdet Muoti plus vuosilta 1997-1999 ja Muoti + kauneus vuosilta 1992-1996. Lisäksi varastossa on muitakin suomalaisia lehtiä, joista voisi ehkä saada vinkkejä aikakauden muotiin, kuten Me naiset, Anna ja Eeva. Lehtiä ei lainata, mutta niitä voi pyytää katsottavaksi Pasilan kirjastossa.

Helmet-verkkokirjastosta hakusanoilla muoti ja 1990-luku löytyvät mm. nämä teokset:

The vintage fashion bible : the style guide to vintage looks 1920s-1990s / Wayne & Gerardine Hemingway.

Dressing up vintage / Tracy Tolkien. (Sisältää muotia 1940-1990 -luvuilta)

A century of fashion / Francois Baudot. (Käsittää nimensä mukaisesti koko 1900-luvun)

Ballgowns : British glamour since 1950 / Oriole Cullen, Sonnet Stanfill (Juhlapukumuotia 1950-1990 -luvuilta)

Lisäksi löytyi joitakin pukeutumis-, meikki- ja kampausoppaita:

XL : pukeutumis- ja tyyliopas suurenmoisille naisille / Mary Spillane (1997)

Jokanaisen väri- ja tyyliopas : color me beautiful / Mary Spillane (1992)

Great braids! : the new way to exciting hairstyles / Thomas Hardy (1997)

388 great hairstyles / Margit Rudiger & Renate von Samson (1998)

Aikuinen nainen meikkaa / Raili Hulkkonen (1997)

Kerro kerro kuvastin : kauneudenhoidon käsikirja / Una Nuotio (1997)

Kirjoja voit varata Helmet-verkkokirjastosta osoitteessa https://www.helmet.fi/fi-FI.