Onkohan Johannes R. Becherin runoa "Lenin" suomennettu?

Kysytty

Onkohan Johannes R. Becherin runoa "Lenin" suomennettu? Jos on, niin kuka, milloin, ja miten se menee.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hanss Eissler on säveltänyt Johannes R. Becherin runon Lenin. Laulu sisältyy nuottijulkaisuun Kansan laulukirja (1971) ja äänitteeseen V. I. Lenin 1870-1970 (1970). Laulun on saanut suomenkielisen nimen Leninin sanat. Suomennos on Pentti Saaritsan.

Teosten saatavuuden Helmet-kirjastoissa voit tarkistaa täältä.

https://www.helmet.fi/fi-FI